måndag 10 september 2012

Isle of Skye

Hej! Nu ar jag pa den vackra on Isle of Skye i vastra Skottland. Just nu ar det regnigt och kallt, men dagarna innan har det varit riktigt sommarvader, sa jag ska val inte klaga. :)

I tva dagar var jag i den vackra staden Inverness. jag akte aven till Loch Ness for att se den vackra och kanda sjon (och for att hitta Nessie, saklart). Men tyvarr hittade jag inte henne och gick tre km till narmaste by for att fika och senare ta bussen tillbaka till Inverness. Jag var ocksa pa konsert pa den fina teatern. Det var kickoffen av BLAS-festival. Det var sackpipor blandat med hiphop och folkmusik nar den ar som bast, pa riktigt.

Igar var jag i den lilla byn Broadford. Det var underhallning i Loungebaren och det var valdigt trevligt. I ovrigt kollade jag mest pa tv, Big Bang Theory och avslutningen pa Paralympics.
Idag har jag spenderat dagen i Portree, eller mest pa en restaurang, eftersom vadret ju inte ar det basta.

Forutom detta har jag aven varit pa pubquiz i den lilla byn Newtonmore. Som tur var var jag inte med, eftersom jag kunde tva av fragorna. Men det var anda skoj att se hur tavlingsinriktade alla var och kanna pubkanslan pa riktigt. :)

Ha det bäst och glöm inte,

Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar