fredag 2 juli 2010

Summer for real!! :D

Oj, nu har värmen kommit. Det är härligt, dock inte när man jobbar. :/ Visserligen har vi inte så mycket att göra när det är såhär varmt, eftersom våra gäster hellre ligger på stranden än fikar. Idag har det faktiskt varit ganska chill att jobba. Det var bara jag och Johan, och under hela dagen kom det kanske 15 sällskap, och de var trevliga allihop. och där var två små barn som satt och pratade med varandra, och de var bara så söta! Och på lunchen hann jag läsa igenom hela Ystan, då förstår ni själv hur lång den var. Vid 4 började ju Brasilien-Holland-matchen, så då satt Johan inne i serveringen med sin laptop och kollade på den när jag gick runt och lallade lite, och strax innan jag åkte hem blev det spännande i matchen och Johan kunde knappt sitta stilla på stolen. :) Det var ganska skoj, faktiskt.

Och vad har då mer hänt...
Midsommarafton firades först i skogen, som vanligt, (även om jag har jobbat de senaste 3 åren) Efter det åkte jag upp till Ängelholm, och hade följe med de andra på tåget från Lund. Hos Sara och Jocke blev det sen snapsvisesjungande, mycket mat och en massa lekar. Vi var också inne om i grannarnas lägenhet. :) Alla sov över, och efter en mysig frukost åkte vi tåget mot Lund igen. Tåget var lädigt fullt, men det kunde man kanske vänta sig på midsommardag. På kvällen där blev det Kulla. Jag insåg att jag kände väldigt mycket folk där, men eftersom jag hade ont i huvudet och var lite yr dansade jag inte så mycket.
Dagen efter blev det jobb tidigt, och först verkade det bli en stressig dag, eftersom Ronja blivit sjuk (som hon brukar bli när vi ska jobba tsm). Men det var ändå ganska lugnt.

I övrigt har jag varit några gånger i Kivik och ätit mjukglass, varit hos Henrik och Ida i Lund, sjungit med tösakören, kollat på prinsessbröllop och jobbat.. :)

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar